Thursday 7 May 2015

Melakar Duka Menjeruk Rasa

Bicara ini hanya kadar mrlepaskan sesak di dada.Telah hampir suku abad aku melakar seribu duka dalam menelusuri hari-hari yang mendatang.
Apa lagi yang mampu aku lakukan...hanya kadar menyeka butiran air mata...saban wakrtu dan tika.Apatah lagi sku tak punya ayah ibu untuk berkongsi rasa...hanya Allah tempat aku mengadu..aku yakin Diz Maha Tahu...Maha Pengasih dan Penyayang.
Aku sendiri kurang arif di mana salah dan silapnya aku....segala kehendak dan tugas aku telah tunaikan sesempurna mungkin...tapi sayang semua itu balasannya tengkingan...hamunan.
Aku juga punya rasa..ingin disayangi..dihargai.aku tak ingin intan permata cuma aku terlalu rindu akan ucapan 'terima kasih'namun impisnku hanya terkubur begitu saja.Seringkali aku dihadiahkan dengan 'bodoh'...'bengong'...'pekak'...pendekata semua yg buruk itu untuk aku.
Di matz insan lain kau insan terpilih...nzmun kau tidak sedar bagaimana nanti di hadapan "rabbuljalil",Ya Allah..hidayahkzn suamiku kerana aku mdnyayanginya keranaMu.

No comments:

Post a Comment